![عکس | خانم بازیگر آخرین عکس خود را در عجیب ترین محله ترکیه ثبت کرد عکس | خانم بازیگر آخرین عکس خود را در عجیب ترین محله ترکیه ثبت کرد](/files/fa/adv/629200_810.jpg)
علی دایی در سال ۱۳۹۱ به علت تصادف سنگین از شرکت خودرو سازی تویوتا شکایت کرد.
علی دایی رسما از شرکت بین المللی تویوتا شکایت میکند. شکایتی که از سوی وکیل بین المللی او به جریان افتاده است.
ستاره سرشناس فوتبال ایران تاکید کرد به دلیل باز نشدن کیسه هوای پرادوی سفیدش در تصادف شب عید سال ۱۳۹۱ از این شرکت معتبر خودروسازی شکایت میکند. حادثهای که چیزی نمانده بود بین المللیترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران را درست در شب عید از فوتبال مان بگیرد. سرمربی راه آهن که پس از یک ماه تقریبا بهبود پیدا کرده، از دو هفته قبل به دنبال پیگیری این اتفاق است که چرا در زمان سانحه رانندگی، کیسههای هوای خودروی او باز نشده است.
این خبری بود که اولین بار از سوی محمد دایی، برادر مربی راه آهن که در سانحه رانندگی به همراهش بوده، رسانهای شد. جملهای که سبب شد تا یکی از سخنگوهای این شرکت بین المللی در گفت و گویی با بی بی سی فارسی اعلام کند: «آنچه در این سانحه رخ داده شاید ناشی از این باشد که آقای دایی دکمه فعال سازی پرادو را فعال نکرده باشد و در این صورت، شرکت سازنده خودرو، تقصیری در این سانحه ندارد.»
این جمله، اما سبب شده تا کاپیتان دایی برای پیگیری شکایتش از این شرکت خودروساز ژاپنی مصممتر شود. او در این باره به خبرنگار ما میگوید: «ببینید، سوال من این است که چرا هر دو کیسه هوا به صورت همزمان در این تصادف فعال نبودند. جالب است که این آقای سخنگو که درباره ماشین من حرف زده، اسمش اعلام نشده و این برای شرکت معتبری مثل تویوتا عجیب است که کسی به عنوان منبع آگاه درباره مسائلش صحبت کند.»
او سپس درباره توضیحات این آقای سخنگوی ناشناس میگوید: «واقعا این گفتهها هم عجیب است، چون اصلا من حاضرم به این آقا و شرکت تویوتا پرادو هم جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند که این دکمه، کجای ماشین است. تا جایی که من میدانم فقط ماشینهایی مثل ۲۰۶ و سوناتا برای سرنشین جلو، آن هم نه برای راننده بلکه برای صندلی کنار راننده، دکمهای دارد که اگر فعالش کنی، کیسه هوای ماشین به کار میافتد، اما سایر ماشینها مثل بنز و همین تویوتا دکمه فعالسازی ندارند. اصلا من حاضرم ۱۰۰ تا پرادو به شرکت تویوتا جایزه بدهم اگر بیایند نشان بدهند این دکمهای که میگویند کجای ماشین است.»
دایی تاکید دارد این نقص فنی را از طریق شکایت بین المللی از شرکت تویوتا پیگیری میکند. اقامه دعوایی که ممکن است به نام علی دایی در کشوری مثل سوئیس طرح شود. او میگوید: «از وکیل بین المللی ام خواسته ام به دلیل این اشکال فنی که باعث شد شدت تصادف افزایش پیدا کند از شرکت تویوتا شکایت کند و در مراجع بین المللی هم این شکایت را ادامه میدهم.»
دایی در تصادف اسفند ماه در سال ۱۳۹۱ به شدت از ناحیه سر و گوش آسیب دید و چند هفتهای را در بیمارستان بستری بود. این شکایت میتواند یکی از بزرگترین دعاوی بین المللی علیه شرکت تویوتا باشد، چون آقای گل فوتبال جهان میتواند یکی از سرشناسترین چهرههای تاریخ باشد که شرکت ژاپنی را به دلیل باز نشدن کیسههای هوای اتوموبیل بیش از صد میلیون تومانی اش به دادگاه میکشاند. خودرویی که تولیدش از سال ۱۹۸۲ آغاز شده و هر ۶ سال یکبار بدنه و موتورش تغییراتی اساسی داشته است. خودروی علی دایی، اما مدل ۲۰۰۶ است. مدلی که ساخت آن در پایان سال ۲۰۰۹ به پایان رسیده و اتاق جدیدی را کارخانه جایگزینش کرده. خودرویی که ایربگ سمت راننده اش باید به طور اتوماتیک عمل میکرده است و این شکایت بین المللی از سوی فوتبالیست معروف ایرانی میتواند چالشی بزرگ شود برای شرکت خودروساز سرشناس ژاپنی.
منبع: فرتاک نیوز